Sábado, 14 de diciembre de 2019

Obituario: José Luis Outeiriño: Adiós a “un dos máis grandes"

José Luis Outeiriño con su gran amigo José Manuel Fernández Anguiano
José Luis Outeiriño con su gran amigo José Manuel Fernández Anguiano

Adiós a uno "dos máis grandes ourensáns de todos os tempos". Con esas palabras se despedía el presidente de la Diputación de Ourense, Manuel Baltar, de José Luis Outeiriño. "A súa defensa da ourensanía, e a súa crenza na comunicación como canle de unión e factor de competitividade convertérono en referente. Era un visionario, e a súa perda é moi grande", añadió Baltar.

El consejero delegado de Coren, Manuel Gómez-Franqueira, amigo "desde joven", destacó sus "valores humanos y personales", ya que compartían "el deseo de progreso de nuestra tierra". Dijo que se va una "figura clave" en la comunicación, caracterizado por la "continua defensa" de Ourense y por crear un "hito" como La Región Internaciona: "Ourense necesita de emprendedores como él".

Emilio Pérez Nieto, presidente de honor del Grupo Pérez Rumbao, también tuvo un afable recordatorio: "Fue un gran ourensano, hizo gala de su patria chica. Fue un gran empresario e inversor que hizo mucho por la provincia y su desarrollo. En especial, fue un gran apoyo para la industria, y con sus inversiones sirvió de motor de las zonas más deprimidas, como el caso de Manzaneda". Además, Pérez Nieto recordó su faceta "de buen deportista, esquiador y hombre de montaña. Ourense le debe mucho".

Desde la Fundación Eduardo Barreiros, su presidenta, Mariluz Barreiros, señaló que fue " una persona extraordinaria en todos los sentidos , y para los que tuvimos el privilegio de conocerle, su recuerdo siempre quedará en nuestro corazón". Por su parte, el vicepresidente de la Confederación Empresarial de Ourense (CEO) José Manuel Díaz Barreiros incidió en la "constante preocupación" por Ourense, subrayando al estación de esquí como "parte de su legado profesional".

El presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, también tuvo un detalle para la figura de Outeiriño: "Non só se contou a historia de Ourense e Galicia desde os seus medios, senón que é parte dela". En la misma línea se explicó el presidente del Parlamento, Miguel Santalices: "Presentoumo Xaime Quessada, antes de coñecelo pensaba que era pouco accesible, pero sempre foi moi cercano. Tivo ideas brillantes. Ourense débelle moito".

"Ourense no corazón"

Una de las personas que lo conocía bien era José Luis Baltar: "Levaba o sentimento de Ourense no corazón, grazas a el fixéronse realidade moitas cousas, deixando unha empresa senlleira como La Región. Todo Ourense debería estar aquí".

También los exalcaldes tuvieron grandes palabras. "Tiñamos afecto mutuo. Foi un referente para a provincia, e cando se escriba a súa historia haberá moito por descubrir. A través dos seus medios logrou situar Ourense no mapa", señaló el socialista Francisco Rodríguez.

Manuel Cabezas lo calificó de "referente,no solo en la comunicación, sino como aventurero, por ejemplo en Manzaneda, donde tuvo una iluminación repentina que contribuye al desarrollo de la provincia". Por su parte, el actual regidor, Jesús Vázquez, se refirió a él como "home con gran capacidade de traballo, innovador e que sempre buscou o benestar".

Desde el PSOE, el secretario provincial, Rafael Rodríguez Villarino, definió a Outeiriño como "un emprendedor máis aló da comunicación, e un comunicador que non se conformou con observar a sociedade ourensá", destacando "o compromiso coa nosa terra, e a valentía, audacia e xenerosidade que o blindaron fronte as adversidades". Por último, resaltó el papel de "unha familia clave no debuxo da realidade ourensá das últimas décadas".

También Luís Seara, responsable local del BNG, quiso recordar que "deixa unha pegada inesquecible e un legado a preservar". Se unió el parlamentario y exalcalde de Manzaneda, Davide Rodríguez, que recordó que "se non fose por el, hoxe non teriamos unha estación de esquí que xera tantos postos de traballo e dá unhas condicións propicias nesta comarca".

El obispo, Leonardo Lemos Montanet, dijo que "Ourense pierde un gran emprendedor y un hombre con gran perspectiva de futuro", mientras que el director gerente de Expourense, Alejandro Rubín, lo recordará como "amable, conciliador y preocupado por la sociedad".

"Un home irrepetible"

Alfonso S. Palomares, ex director de la Agencia Efe, se acercó a dar el pésame a la familia. "Foi un home irrepetible, un creador do xornalismo. Outros somos xornalistas, el estaba na plataforma de lanzarnos aos que estabamos no xornalismo. La Región Internacional foi unha idea absolutamente xenial, uniu a toda a galeguidade dispersa polo mundo nun periódico. E era un home moi humano, cando era presidente de Efe tiña moito trato, e falaba comigo para que lle rebaixase os precios, enfadábase, pero invitábame a comer e esquecíamos todo".

Arturo Maneiro, presidente de la Asociación de Periodistas de Galicia, que destacó su "contribución al empleo de los periodistas, lo que hace que sea una pérdida seria y lastimosa".

El humorista gráfico Xosé Lois González "O Carrabouxo" lo definió como "o descubridor do Carrabouxo, foi grazas a el que comezou a saír a diario", explicó. "Sempre me dicía que ía conseguir que un día fixese un chiste en castelán, pero non o conseguiu", recordó González.

También desde el mundo sindical guardan un grato recuerdo. El ex líder sindical de la CIG Etelvino Blanco, afirmó que la relación con él siempre fue "con diálogo e acordos. Non houbo con nós conflito, nunca puxo problemas, deixou plena liberdade sindical aos traballadores. É dingo de valorar".

Desde el mundo cultural, el presidente de la Fundación Otero Pedrayo, Juan Luis Saco, recordó que fueron juntos al instituto. "Para min sempre foi Pilís, era un amigo persoal, un compañeiro. Foi un home intelixente que fixo moito pola provincia. E sempre o recordarei moi namorado de Pepita".

También desde la educación, el presidente de la federación de asociaciones de madres y padres, José Antonio Álvarez, quiso agradecer que "impulsou un xornal que se converteu nunha ferramenta educativa imprescindible dos nosos fillos".